-
Fiat 126 /masa 550kg!!!!??
Ostatnio zastanawiałem się czy dało by się przerobić malucha z 600kg na 550kg.Wtedy mógłbym jeżdzić na kategorie B1.
Np.zmienić szyby na plastik,alufelgi z niskoprofilowanymi oponami,wyrzucić koło zapasowe,wyciąć tłumik i jeszcze inne zbędne rzeczy wyrzucić.
I wtedy na nowo zarejestrować na 550kg
Jest pewne auto COLO __http://www.colo.interkontakt.com.pl/__ ale cena!!!!!Ludzie powariowali!!Ono odpada.
Czy jest to możliwe?
Najchętniej kupiłbym odrazu zrobionego
-
Re: Fiat 126 /masa 550kg!!!!??
-
Re: Fiat 126 /masa 550kg!!!!??
No i zawsze mozesz zrobic malucha cabrio
-
Re: Fiat 126 /masa 550kg!!!!??
Nie ma takiej możliwości
Auto musi być fabrycznie tej wagi żeby można było go zarejestrować.
Wszelkie przeróbki nic ci nie dadzą, w dokumentach i tak masz napisane że waży 600kg.
Tego nie zmienisz bo każde przerejestrowanie wiąże sie z danymi na starym dowodzie:/
Tak więc pozostaje ci kupić smarta albo yugo ( nie wiem czy dobrze napisałem nazwe )
albo czekać do osiemnastki
Zawsze możesz zrobić na kategorie A1 i wtedy będziesz śmigał motocyklem o poj 125cm3
-
Re: Fiat 126 /masa 550kg!!!!??
Smart waży ponad 700kg tak więc na kategorie B
W październiku mają wprowadzić nowe przepisy i bedzie można jeździć od 16lat ale z rodzicem, do 18 tylko to mi pozostaje
-
Re: Fiat 126 /masa 550kg!!!!??
Juz slysze 15 wersji tych nowych przepisow.
Niedawno mialo byc od 21 roku.
-
Re: Fiat 126 /masa 550kg!!!!??
i z tymi 21 byloby najlepiej..
-
ma być od 16 lat ale...
-osoba z ktorą bedziesz jeździł musieć będzie z tobą na kurs prawka chodzić
-możesz później jeździć tylko z tą osobą
-w samochoddzie MUSZĄ być pedały takie jak ma instruktor (koszt ponad 1000 zl)
a co do kat.B
-nie będzie placu manewrowego
-egzamin będzie kosztował 180 zł
-a kiedys ma wejsc ustawa że będziesz zdawal na takim samochodzie na jakim sie uczysz jeździc ( uczysz sie trabantem, jedziesz z instruktorem do osrodka i tym autem zdajesz egzamin )
-
Da sie zrobic !!
jest taka mozliwosc ale sa dwa minusy :P koszty koszty koszty i to ze baluch bedzie w wersji cabrio
Po pierwsze musisz isc na szrot kupic juz "zezłomowanego malucha" wiele osob oddaje w dobrym stanie maluchy na szrot.Musisz takiego "skasowanego" malucha zakupic co czasami sprawia problemy :PBo w koncu jak mozna kupic malucha ktory jest na chodzie a jest zezłomowany, ale to da sie obejsc wiem z doswiadczenia ;D
Pozniej musisz sciac dach i słupki w drzwiach (chyba ze chcesz zostawic oryginalne) i tutaj pojawia sie ale.Trzeba wzmocnic blachy zeby maluch sie nie "rozkraczył"ale to tez da sie zrobic :P nie podnoszac zbytnio wagi.
Po tych wszystkich przerobkach idziesz do stacji kontroli pojazdów ze chcesz zgłosci auto do pierwszej rejestracji jako konstrukcja własna.Tam zostaje niabity nr nadwozia.Pozniej z tym idziesz do rzeczoznawcy z ubezpieczalni i ten oceni czy takie cos mozna dopuscic do ruchu.Ale jak juz masz nr ze stacji kontroli pojazdów to nie powinno byc problemów.
Po tym wszystkim idziesz do wydziału komunikacji i zgłaszasz rejestracje pojazdu własnej konstrukcji pokazujesz papiery ze stacji kontroli i od ubezpieczyciela ze dopuszczaja auto do ruchu.Jesli nie wroca cie w wydziale komunikacji to zaresetruja ci auto własnej konstrukcji, wtedy w dowodzie rejestracyjnym w miejscu na marke bedziesz miał wpisane "SAM" czyli auto własnej konstrukcji.
Ale mysle ze szkoda zachodu jesli chodzi ci o jazde przed 18.Chyba ze chcesz miec oryginalne autko.
Sposob jest sprawdzony bo kumpel tak robił tylko ze dodatkowo zmieniał jeszcze silnik na duzo wiekszy.
Pozdrawiam
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum