-
Do Wedkarzy !! POMOC ...
Mam taki problem poniewaz wlasnie wybieram sie na mazury ... od razu mowie ze jestem amatorem ... zawsze lowilem uzywajac splawika jednak na mazurach chcialbym polowic sobie uzywajac koszyczka z zaneta kupilem (chyba) wszystko co powinienem miec zeby zalozyc sobie taki zestaw. Jedynie mam problem niewiem w jakiej kolejnosci to zalozyc ... PLZ pomocy odpowiedzi graficzne mile widziane. Z GORY WIELKIE THX
-
Re: Do Wedkarzy !! POMOC ...
Ad 1 Kup sobie sprężyne zanętowa( z długą rurką bo skoro jesteś amatorem to ci będzie prościej i nie będzie ci się plątać) koszt około 2,00 zl
I jest kolejność taka zakładania:
-przekładasz przez rurkę żyłkę
-żyłke przekladasz przez koralik albo jak masz to są takie małe kółeczka jak do kluczy ale specjalistycznie nazywaja się to kluczyki też do kupienia w wędkarskim i wiążesz do tego kółeczka żyłkę a później przypon, radzę jednak uciąć kawałek żyłki macierzystej na przypon dalsza sprawa grunt ustaw na około 30-40 cm i dopiero wiąż haczyk polecam albo 14 mm albo 16
-możesz rownież zamiast ciąć żyłkę kupić przypon najlepiej 16 mm z tego względu że jest przeźroczysty i ryba go nie widzi tak jak jest to z żyłką
-jeśli chcesz jakieś leszcze wyjąć polecam łowić na pęczak czyli kasze pęcze rozrobiona z czosnkiem poprostu gotujesz tę kaszę według przepisu na opakowaniu i jak ugotujesz to drobniuteńko kroisz czosnek dodajesz i mieszasz ręką żeby kasza pachniała czosnkiem i czekasz jak ostygnie.
Dalej na haczyk zakładasz dwa białe robaki czyli pinki i tą kaszę leszcz murowany.
Jak chcesz więcej rpzepisow to napisz na forum
-
najpierw nawlekasz koszyk nastepnie haczyk z przyponem a między przyponem a koszykiem ciężarek żeby koszyk nie spadał do haczyka :].
-
Dzieki wielkie WHITEWOLF i Adamek a jeszcze mam takie pytanko czy na taka zanete pojda rowniez inne gatunki ryb :-P bo chcialbym zrobic jedna zanete "uniwersalna" :-P istnieje wogole takowa ??
-
do kupienia w sklepie
-