-
400Hz, samolot
Dlaczego w samolotach (nie wiem, czy we wszystkich, ale w wielu) wykorzystuje się częstotliwość napięcia 400Hz?
Jak na razie nikt tego nie wie, a potrzebuję odpowiedzi na to pytanie.
-
Re: 400Hz, samolot
pewnie urządzenia tyle potrzebują :] nasze gniazdkowe 50 za mało :P
-
Re: 400Hz, samolot
z reszta ciagnij sobie taki kabel z domowego za samolotem to zobaczymy
-
Re: 400Hz, samolot
Glownie ze względów praktycznych. Taka "wysokoczęstotliwościowa" prądnica potrzebuje mniej zwojów, by wytworzyć potrzebny prąd. Co za tym idzie rozmiary i waga takiego alternatora są mniejsze. Nawet niewielki spadek wagi samolotu znacznie zmniejsza koszty jego eksploatacji.
-
Re: 400Hz, samolot
Zdaje się, że to co napisałeś to prawo wzrostu Vidmara. Nie wpadłem na to - respekt. :P Zmniejszenie liczby zwojów, masy --> taka sama moc maszyny --> będzie spełnione TYLKO pod warunkiem szybszych obrotów wirnika generatora w porównaniu do tego zasilanego mniejszą częstotliwością. Czyli prędkość obrotowa będzie musiała wynosić 24000 lub 12000 lub 6000 obr/min
No ok, to jest jedna cecha.
To następne pytanie, czy 400Hz ma jakiś korzystny wpływ na pracę urządzeń?
-
Re: 400Hz, samolot
Chyba nie ma wiecej pozytywnych cech. Poza tym są same wady takiego rozwiązania
-
Re: 400Hz, samolot
Masz rację, też nie widzę innych korzystnych cech. Ale być może jest jeszcze ukryta pozytywna właściwość tego rozwiązania. Wiem, że styczniki na 50Hz też działają na 400Hz,więc tu nic się nie zmienia.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum