Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Wątek: 400Hz, samolot

Mieszany widok

  1. #1
    Madey
    Guest

    400Hz, samolot

    Dlaczego w samolotach (nie wiem, czy we wszystkich, ale w wielu) wykorzystuje się częstotliwość napięcia 400Hz?

    Jak na razie nikt tego nie wie, a potrzebuję odpowiedzi na to pytanie.

  2. #2

    Re: 400Hz, samolot

    pewnie urządzenia tyle potrzebują :] nasze gniazdkowe 50 za mało :P

  3. #3
    djtommi
    Guest

    Re: 400Hz, samolot

    z reszta ciagnij sobie taki kabel z domowego za samolotem to zobaczymy


  4. #4

    Re: 400Hz, samolot

    Glownie ze względów praktycznych. Taka "wysokoczęstotliwościowa" prądnica potrzebuje mniej zwojów, by wytworzyć potrzebny prąd. Co za tym idzie rozmiary i waga takiego alternatora są mniejsze. Nawet niewielki spadek wagi samolotu znacznie zmniejsza koszty jego eksploatacji.


  5. #5
    Madey
    Guest

    Re: 400Hz, samolot

    Zdaje się, że to co napisałeś to prawo wzrostu Vidmara. Nie wpadłem na to - respekt. :P Zmniejszenie liczby zwojów, masy --> taka sama moc maszyny --> będzie spełnione TYLKO pod warunkiem szybszych obrotów wirnika generatora w porównaniu do tego zasilanego mniejszą częstotliwością. Czyli prędkość obrotowa będzie musiała wynosić 24000 lub 12000 lub 6000 obr/min

    No ok, to jest jedna cecha.

    To następne pytanie, czy 400Hz ma jakiś korzystny wpływ na pracę urządzeń?

  6. #6

    Re: 400Hz, samolot

    Chyba nie ma wiecej pozytywnych cech. Poza tym są same wady takiego rozwiązania


  7. #7
    Madey
    Guest

    Re: 400Hz, samolot

    Masz rację, też nie widzę innych korzystnych cech. Ale być może jest jeszcze ukryta pozytywna właściwość tego rozwiązania. Wiem, że styczniki na 50Hz też działają na 400Hz,więc tu nic się nie zmienia.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •