Chce rozreklamowac tą gre a tu w skrócie o co w niej chodzi....

Red Dragon jest strategiczno/ekonomiczno/dyplomatyczną grą turową prowadzoną za pośrednictwem internetu (poprzez przeglądarke WWW). Rozgrywka odbywa się w pradawnych czasach potężnych dżinów, wojowniczych goblinów, krasnoludów, podstępnych hobbitów, zdradzieckich i obłudnych ludzi wciąż wierzących w potęgę swojej rasy. Jest to świat pełny zniszczenia, ciągłych wojen, rozgrywek militarnych jak również politycznych zmagań, gdzie dawno przestało mieć znaczenie jakiej rasy jest twój wróg lub sojusznik - tu liczy się tylko przetrwanie.

Każdy gracz posiada codziennie pewien zapas tur, które może wykorzystać do rozwoju gospodarczego lub militarnego posiadanych włości. Sama gra jest niemal całkowicie pozbawiona grafiki, nie odnajdzie tutaj także swojego powołania gracz lubiący szybką i dynamiczną akcje. Wszystkie potrzebne do rozgrywki informacje są przedstawione w postaci licznych tabel określających m.in.:
- aktualny stan księstwa (m.in. zapasy, wielkość zaludnienia, wielkość księstwa, popularność),
- stan zabudowy (ilość domów, szkół, rozmaitych warsztatów, umocnień obronnych, budynków specjalnych),
- zatrudnienie ludzi przebywających w księstwie w poszczególnych zawodach (chłopi, magowie, naukowcy, alchemicy, kupcy, murarze, kamieniarze, płatnerze, druidzi),
- stan armii (żołnierze, smoki, maszyny bojowe, złodzieje, flotę).

W świecie RD z początku rozgrywka polega wyłącznie na codziennym rozwoju swojej gospodarki, dokupowaniu ziemii i budowaniu sprawnego systemu ekonomicznego. Z czasem coraz bardziej istotnym czynnikiem są prowadzone wojny, które stają się niemal jedynym opłacalnym źródłem powiększania posiadanych włości. Księstwo funkcjonujące sprawnie pod względem gospodarczym powinno umożliwić graczowi skuteczną obronę i przeprowadzanie działań zaczepnych. Umiejętność `prowadzenia` państwa w warunkach potrzeby ciągłego rozwoju gospodarczego a zarazem bezustannego zagrożenia ze strony innych księstw jest jedna z największych trudności dla początkującego gracza.
Red Dragon z założenia jest grą zespołową i w tym celu wprowadzono duże rozróżnienia między właściwościami poszczególnych ras. Każda ma swoje mocne i słabe strony i jedynie walka zespołowa pozwala na skuteczne eliminowanie kolejnych przeciwników. Gracze mają możliwość grupowania się nawet w kilkunastoosobowe koalicje walczące z innymi - wrogimi - koalicjami na serwerze. Uzupełniają w ten sposób wzajemnie najsłabsze strony własnej rasy tworząc jednocześnie potężną maszynę zniszczenia.

Red Dragon jest światem bardzo agresywnym, światem ciągłych wojen, potyczek, zdrady, światem gdzie prawdziwi sojusznicy są niczym bracia. Każdego dnia między wieloma koalicjami dochodzi do otwartych działań militarnych mających na celu z jednej strony przetrwanie - z drugiej zapewnienie sobie zwycięztwa i zniszczenie wroga. Jest to z pewnością najciekawszy element gry (z czasem bardziej doświadczonym graczom znacznie więcej `frajdy` dostarczają głównie działania dyplomatyczne oraz polityka, którymi niejednokrotnie można zdziałać znacznie więcej niż w przypadku konfliktów militarnych).
Sama wojna również (jak i pozostała część rozgrywki) pozbawiona jest oprawy graficznej tak charakterystycznej dla większości gier strategicznych. W Red Dragonie polega ona na deklarowaniu przez obie strony konfliktu:
- rozmaitych ataków zarówno wojskowych mających na celu zdobycie wrogich włości oraz osłąbienie obrony,
- akcji złodziejskich prowadzących do wyniszczenia wrogiej gospodarki, pozwalających osłabić system obrony wroga etc.
- ataków magicznych, które wyraźnie destabilizują ekonomie przeciwnika, wyniszczają armię, dziesiątkują ludność. Magia stanowi potężne wsparcie dla wojska i złodzieji.
- bitew morskich, mających na celu przedarcie się na niebroniony ląd przeciwnika, gdzie marynarzy nie będzie w stanie nikt powstrzymać przed rabunkami, plądrowaniem, a nawet zagarnięciem ziem.

Obie strony walczących ze sobą koalicji tworzą również system obrony magiczno-wojskowo-złodziejskiej, której zadaniem jest powstrzymanie agresora. Dzięki poszczególnym indywidualnym bonusom każdej z ras możliwe jest wzajemne uzupełnianie słabych stron jednej rasy (np. dżiny będące magami są bardzo mało odporne na ataki wojskowe) poprzez pomoc innej rasy (w omawianym przykładzie pomocne byłyby np. krasnale, które pozwalają zwiększyć obronę księstw, z którymi posiadają pakty wojskowe).
Każdego dnia o godzinie 5 przeprowadzane jest przeliczenie, podczas którego obliczane są straty i zyski wszystkich walczących między sobą księstw i koalicji. Cała sztuka prowadzenia wojny polega w głównej mierze na umiejętnym wykorzystaniu błędów przeciwnika, wyczuciu jego prawdopodobnej taktyki, odkryciu słabych punktów obrony.

Sama rozgrywka trwa zazwyczaj cyklicznie około 3 miesięcy od rozpoczęcia poprzedniej ery i kończy się w momencie jedna z koalicji wybuduje budynek Pałac Sądu Ostatecznego kończąc tym samym daną ere. Jest to zadanie bardzo trudne, gdyż prowadzi do nieuchronnego starcia z wieloma koalicjami, które nie chcą dopuścić do zakończenia ery.