Prowadzę na uniwerku zajęcia dla dzieci o owadach i pająkach.

Generalnie wygląda to tak, że działam wg. schematu:

- Co to są owady/pająki? +Coś o miejscu w systematyce.
- Owady/pająki w liczbach. Ile jest gatunków, jak długo są na Ziemi, największe/najmniejsze, najszybsze itp.
- Budowa zewnętrzna/wewnętrzna (pobieżnie).
- Przegląd owadów/pająków z ilustracjami (robię pokaz slajdów w Powerpoincie). I tu masz wybór. Ja owady pokazuję pod względem "współistnienia" z człowiekiem, czyli "szkodliwe/pożyteczne". Pająki zaś pokazuję pod względem sposobów polowania. Możesz tu wrzucić jakieś anegdoty.
- Na koniec daję coś o hodowli omawianych grup w domach (czyli akcent terrarystyczny) i robię pokaz żywych okazów.

Pozostaje problem dobrania poziomu (mam grupy od przedszkola po liceum) i wyrobienia się w czasie (mam godzinę zegarową).

Co do Twojego pytania (śmiało skorzystaj z mojej stronki):
Przegląd rzędów owadów