-
Żółw nad jeziorem
W ten weekend jak szedłem nad jezioro z kolegami natknąłem się na żółwia czerwonollicego(wiem bo mam takiego samego tylko że mniejszego) był on całkiem spory.
szedł on w strone szosy więc przenieśliśmy go bliżej jeziora, sam wogóle nie znam się na żółwiach więc pytam się czy ma on jakieś szanse przeżycia.
Było to w Lubniewicach koło gorzowa.
a tak przy okazji dodam że jakieś 5 minut później znaleźliśmy pijawke dla mnie było to coś niezwykłego bo spotkałem się z takową dżdżownicą(wg kolegi) pierwszy raz. (była to na 100% pijawka)
-
Re: Żółw nad jeziorem
pijawka to żadna rzadkość
a żółw stety/niestety przeżyć może. Nie powinieneś go jednak wypuszczać bo stanowi zagrożenie dla rodzimej fauny. Mogłeś go zabrać i oddać komuś, albo zanieść do zoologa.
-
A w jaki sposob zolw czerwonolicy moze zagrozic rodzimej faunie??
-
jest wrogiem żółwia błotnego. i cos tam jeszcze ale moim zdaniem lepiej było go złapac i oddac komus
-
tylko komu jak tam nikogo nie znałem...możliwe że pijawka to nie jest rzadkość ale dla mnie to jak najbardziej rzadkość
-
no szczeze mowic tez nie widziałem pijaki
-
Ja pijawki wiedziałam wieeele razy :] A co do żółwia to może przeżyć i narobić szkód dla fauny :| było już o tym wiele razy mówione, możesz znaleść w wyszukiwarce
-
około 20 tysięcy żółwi czerwonolicych jest wypuszczanych rocznie do środowiska , potrafią przeżyć zime bez najmniejszego problemu , oczywiscie duża część ginie ( słabsze osobniki ) ale to jest tylko naturalna selekcja , nie potrafią się jeszcze rozmnażać w naszym klimacie ponieważ jest za krótki okres inkubacji ale były już przypadki złożenia jaj.
-
az strach pomyslec co moze sie stac z naszym błotniakiem. To żywotny problem...
-