PDA

Zobacz pełną wersję : Chcę kupić legwana



Andrzej B
17-10-2011, 11:22
Ostatnio sporo czytałem na ten temat i tematy pokrewne. Na liście poświęconej jaszczurkom znalazłem „Gekony to dobra i nie smierdzaca sprawa:))” a ponieważ właśnie przymierzam się do kupienia legwana zacząłem się zastanawiać nad kwestiami czystości.
1 Jak bardzo brudzi legwan?
2 Jak intensywnie pachnie (śmierdzi) legwam?
3 Jakie są szanse na nauczenie legwana załatwiania się w odpowiednim miejscu?
Z góry dziękuję :)

Yoda
17-10-2011, 13:04
Jesli jestes prawdziwym milosnikiem zwierzat-zaden zapach nie powinien Tobie zaszkodzic, chociaz moze byc wyczuwalny (jak wsadzisz nos do terra i zblizysz go do zrodla), dopoki nie posprzatasz.
Nie wiem jakie sa szanse nauczenia lega "robienia" w jednym miejscu, bo nie mam doswiadczenia ( "w gadach jestem zielona"). Moj robi w jedno miejsce-trudno dostepne dla mnie-sprzataczki, ale przynajmniej nie musze szukac gdzie indziej.
Pozdrawiam.Y
PS JAk kochasz to nie smierdzi!
PS2 Ja kocham-nie smierdzi!

Rysiek
17-10-2011, 13:22
Te pytania, które zadałeś są najmniej istotne! Powinieneś pytać o inne szczegóły- pokarm, terrarium, oświetlenie, UV, witaminy+wapno i inne wymagania gatunku. Czytając to forum zorientujesz się, że to niezbyt prosta sprawa i do tego trochę kosztowna. Przynajmniej na początku. Legwan to nie pies i nigdy nie nauczysz go rzeczy, które robi legwan kolegi lub koleżanki. To jest indywidualna sprawa gada jak sie zachowa. Są osobniki takie jak mój, że noszą sie na ramieniu, chodzą po domu, bez problemu jedzą z ręki i przebywaja chętnie w towarzystwie ludzi. A są takie, że będą agresywne, będą gryźć, uciekać i robić gdzie popadnie. Co wtedy, sprzedasz, wyrzucisz ? A jak w kwiatach nakopie ( bo mój to robił ) i pobrudzi ? Co wtedy ? Po tych pytaniach sądzę, że możesz pomyśleć o rybkach i to tych co nie maja wymagań zbyt dużych. Wybacz, ale legwan i nie tylko ten jaszczur wymagają "trochę" poświęcenia. Pozdrówko! Rysiek

Yoda
17-10-2011, 13:36