Zobacz pełną wersję : Wąż trawny i jego hodowla dla nowicjusza...
treewood
25-03-2012, 10:00
W opisie na terrarium.com.pl pisze, że warto dla węża trawnego zrobić z dołu terra część wodną gdzie wąż mógłby się kompać.
Jestem nowicjuszem i chciałbym mieć węża a posiadam już ptasznika brachypelma smithi (czerwonokolanowy) i w tym ... problem i radość gdyż wyczytałem iż wąż trawny wcina: świerszcze, koniki polne itp. czyli to co mój ptasznik ... to by było fajne połączenie żywieniowe.
Proszę napiszcie mi czy konieczne jest dla takiego węża trawnego podłoże wodne czy wystarczy mu np. jakiś fajny korzeń, podłoże z torfu, piasku i basenik mały dla potrzeb kąpania się.
Zależy mi też by wąż nie był zbytnio duży gdyż nie mam za dużo miejsca dla terrarium a wąż trawny niby wymaga średniego terrarium.
Może znacie jakieś inne gatunki ładnych węży, które nie są za duże jak są dorosłe dł. 50-130 cm i nie wymagają tarrariów o np. szerokości 100 cm i jedzą świerszcze itp.?
CD/Tombik
25-03-2012, 10:15
Wąż trawny- Najlepiej zrobić coś takiego że na dno terrarium wysypujesz żwir 5-7 cm i zalewasz go do połowy wodą. Kładziesz na zwir papierowe reczniki a na torf torf/mieszanine torfu z piaskiem (1:1). Wąż potrzebuje duzej wilgotnosci wiec takie rozwiazanie jest dobre. Wąż czesto pada i wyjatkowo dlugo sie aklimatyzuje. Przez dlugi czas nalezy dac mu spokoj.
Na małego weza polecam takze ponczosznika
Pończosznik- Z nim juz sprawa nie jest taka trudna, jest to wąż dla poczatkujacych. Trzeba tylko uwazac zeby wilg. nie byla za wysoka poniewaz wtedy szybko wystepuja choroby skorne.
treewood
25-03-2012, 10:22
a jak z wymiana wody??? mam zółwie i wiem, ze musze sie troche bawic z wymiane wody raz na tydzien a z wezem?
CD/Tombik
25-03-2012, 10:24
najlepiej jest narysowac sobie na terrarium linie wody np na wysokosci 5 cm i codziennie dolewac tam letniej odstanej wody. Woda bedzie parowac a ty bedziesz dolewac. :D
treewood
25-03-2012, 10:30