Zobacz pełną wersję : Płeć Kameleona Jemieńskiego
Jestem początkującym terrarystą i nie do końca wiem jak określić płeć mojego kameleonka.Wiem tylko tyle ,że samce mają większy "hełm".Tak naprawdę to wolałbym żeby to był samiec bo są większe i pewnie zrobiłby na mnie większe wrażenie.Proszę o pomoc.
dr Robert
11-04-2012, 10:43
Akurat u jemeńskiego okreslenie płci mozliwe jest nawet tuz po wylegu. Samce mają wyrostek na tylnych kończynach w miejscu gdzie schodzą się palce obejmujące gałąź z prawej i lewej strony. Jak widomo gekony mają zrośniete palce tak, ze tworza obejmę i właśnie na tylnej powierzchni tylnych kończyn tej obejmy jest wyrostek. Trzeba obejrzeć z boku tylną łapę kameleona i zobaczyć czy coś do tyłu sterczy w miejscu zginania łapki. To dość trudne do opisania, lepsze byłoby zdjęcie lub rysunek, ale nie mam nic pod ręką.
Wielkie dzięki.Jednak coś tam sterczy-hehe.
Jesli jestes poczatkowym terrarysta to proponowal bym ci nie kupowac kameleona! Za zbyt delikatne jak na pierwszy raz pozatym sa drgie w utrzymaniu pod wzgledem jedzenia i podatne na krzywice.
Ten wyrostek to tak jak np. kciuk:)